July 3, 2009

Ma olen seda vist küll juba kümneid kordi üle korranud, aga siin on kõik nii teistmoodi. Kui ise kohale ei tule, ei oska arvatagi. Näiteks pole siin jalakäijatele zebrasid ega valgusfoore. Või noh, eriti pole. Enamasti tuleb ise suvalises kohas üle tee silgata, kui vaja on. Autod kinni ka ei pea. Ükskord seisin äärekivil ja ootasin nagu ma-ei-tea-kes kannatlikult viisakaid juhte, aga siin pole see lihtsalt kombeks. Võid lihtsalt üle tee joosta, kui vaja on. Kuigi mul on siiani seda tehes tunne, et rikun seadust ja Eesti Politsei astub põõsa tagant välja ja teeb mulle paljutõotava irve saatel hoiatuse.

Siis ei ole siin tagahoovide ümber selliseid ilusaid aiakesi. On vaid kõrged metall- või kiviaiad, et keegi sisse ei näeks. Mis muidu oleks ju okei, et noh tahavad privaatsust, aga keegi siin tegelikult oma hoovi eriti ei kasuta. Naljakas, et Eestis vastupidi on. Hoolimata sellest et enamiku aastast võtab enda alla kas külma- või vihmahooaeg, on meie aiad siiski täiesti ära sisustatud koos kõigi nende aiatoolide ja -laudade, kaminate, põõsaste ja peenardega. Siin saaksid nad oma aedu kasutada aasta ringi, aga aias pole muud kui murulapp.

PS! Nägin Bordersis (mitmekorruselises raamatupoes) eesti keele õpikut ja veendusin taas selles, et Eesti siiski eksisteerib ja see kõik ei ole vaid minu fantaasia vili.

No comments:

Post a Comment