July 14, 2009

Hiljutised vaatlusandmed ainult kinnitavad fakti, et eestlased ja austraallased on ikka väga erinevad. Minu isiklik teooria toob põhjenduseks päikese, mida siin on rohkesti ja inimesed on seega rahulikumad ja rõõmsamad, oskavad asju vabamalt võtta; ning mida Eestis pole üldse ja ka inimesed on sellevõrra mornimad ja tõsisemad. Austraallaste jaoks pole töö kõige tähtsam, kuid nad on siiski kohusetundlikud ja teevad oma töö ilusti ära. Vabal ajal oskavad nad elu nautida ja lõõgastuda. Ning nad armastavad nalja teha! Olen viibinud nii noorte kui ka vanade seltskonnas, ja nali pole ühestki puudunud. Ja mitte lihtsalt nali, vaid hea nali. Veel on austraallased äärmiselt soojad ja sõbralikud. Kui nad näevad uut inimest seltskonnas, tulevad kohe juurde, et tutvust teha, sind tundma õppida ja aidata sul uude kohta sisse elada. Ja see pole mingi tüüpiline keep-smiling võlts naeratus, nad tõesti hoolivad sinust.

Ma olen umbes sama kogemuse läbi teinud Eestis ja Austraalias - uude kirikusse läinud. Mäletan, kuidas Eestis pidin pikki kuid noortekatel käima, enne kui üldse keegi rääkima tuli. Ma ei ütle, et see halb on või et see kellegi süü on, ega ma ise ka just võõraste kamba keskele ei kippunud astuma. Ja kui sa ikka järjekindel oled ja pidevalt kohal viibid, siis lõpuks hakkad ka inimestega vaikselt tuttavaks saama, isegi siis, kui sa mitte ühtegi inimest alguses ei tundnud. Lihtsalt tuleb vaeva näha. Austraalias see päris nii ei ole. Sa ei pea ise vaeva nägema ega üle oma naha hüppama. Ma olen siinses baptistikoguduses käinud viimasel kahel pühapäeval, ja juba praegu tunnen kuskil üht kolmandikku kogu kogudusest. Ja juba praegu jään pärast teenistust kirikusse vähemalt pooleks tunniks, et uute sõpradega juttu ajada. Ja iga kord on keegi pakkunud, et viib mu koju. Ja iga kord on keegi mu kuhugi kutsunud. Ja iga kord on keegi mulle uusi inimesi tutvustanud. Ma võiksin lõputult jätkata, aga te vist saite juba pointile pihta.

Ma ei ütle, et eestlased on halvad ja austraallased head. Kindlasti mitte. Meil kõigil on oma plussid ja miinused. Aga ma ütlen seda, et vahelduseks mulle see siirus, soojus ja sõbralikkus (SSS) täitsa meeldib!

No comments:

Post a Comment