January 18, 2012


Laktoosivabade inimeste magustoit on see, et magustoitu polegi. Õuna võib muidugi süüa, aga no kammoon :) Ma isiklikult suur magusasõber tegelikult ei ole, aga täna tuli tuju midagi head süüa, nii et siit siis kokandusnurk.

Põhjas on belVita küpsised pähkli ja meega, neis ei ole piima. Teine variant oleks Kalevi nisukliiküpsised vaarika ja kõrvitsaseemnetega, need peaksid ka üsna piimavabad olema. Neid kaht ma eelistan seepärast, et neis on nii mõndagi kasulikku ka ja seega nad on tervislikumad. Seejärel vahukooreasendaja, täiesti taimne muide - selle vahustasin koos rafineerimata roosuhkruga, sest selles on veidi rohkem häid aineid sisse jäänud kui keemiliselt töödeldud valges suhkrus. (Ja öeldakse, et laktoositalumatud valget suhkrut liiga palju ei tohiks tarbida.) Lõpuks lõikasin peale banaaniviile ja riivisin apelsinitükkidega halvaad, mis andis super mõnusa järelmaitse. Easy.

Selliste magustoitude puhul meeldib mulle kõige rohkem see, et sinna võib lisada mis iganes parajasti hea tundub. Kookoshelbeid, kuivatatud jõhvikaid, või miks mitte katsetada ka mõne eksootilisema koostisosaga, mis kuskilt väikesest eripoest silma on jäänud.

Et siis elagu laktoosivabadus! :P

2 comments:

  1. taimetoit.ee ja vegan retseptid (leiad, kui toksid google'isse) lehekülgedel on täiesti taimsete toitude retseptid, sealhulgas kindlasti ka laktoosivabade magustoitude omad. Tasub uurida ;) Ma ise olen taimetoitlane ja paljuid neist retseptidest proovinud ja kahetsema pole küll pidanud. Kõik väga hääd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei, tänks soovituste eest! Kõlab väga paljutõotavalt, peaks rohkem uurima jah. :)

      Delete